SRB – info

Najnovije vesti iz Srbije, regiona i sveta

Magazin Zanimljivosti

Naučnici su otkrili 33 nepoznatih virusa smrznutih u ledu

U uzorcima leda sa Tibetanske visoravni u Kini, naučnici su otkrili smrznute viruse, od kojih većina nema sličnosti sa dosad viđenim.

Ova otkrića objavljena su u časopisu Microbiome. „Ovi glečeri su se formirali postepeno a zajedno sa prašinom i gasovima, mnogi virusi su se naselili u tom ledu“, objasnio je Zhi-Ping.

Kada su istraživači analizirali led, pronašli su genetske kodove 33 virusa. Od 33, genetski kod za 4 virusa pokazao je da su deo porodice virusa koji obično zaraze bakterije. Ostali virusi su bili novi, što znači da nikada ranije nisu identifikovani. Naučnici su istakli da ne veruju da virusi potiču od životinja ili ljudi, već iz tla ili biljaka. Takođe su rekli da je oko polovine preživelo led. „To su virusi koji bi uspevali u ekstremnim okruženjima“, rekao je Matthev Sullivan, koautor studije. „Ovi virusi imaju genske potpise koji im pomažu da zaraze ćelije u hladnom okruženju“. Sullivan je rekao da bi tehnologija korišćena za proučavanje mikroba i virusa unutar leda dovela do potrage za sličnim genetskim sekvencama u drugim ekstremnim ledenim sredinama, verovatno na Marsu.

Izvor: klix.ba