Измене у настави у школама у више локалних самоуправа
Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Vlade Republike Srbije saopštilo je danas da će se, na osnovu odluke Tima za praćenje i koordinisanje primene preventivnih mera u radu škola, drugi model organizacijИзмене у настави у школама у више локалних самоуправаe nastave promenjivati od 27. septembra u 7. i 8. razredu osnovnih škola na teritoriji Ivanjice, Lajkovca, Valjeva i Kragujevca.
U saopštenju se podseća na to da drugi model nastave podrazumeva da se obrazovno-vaspitni proces organizuje kombinovanjem neposredne nastave i nastave na daljinu, a odeljenja su podeljena u grupe.
Ovaj model nastave primenjivaće se od 27. septembra i u srednjim školama na teritoriji 18 lokalnih samouprava i to Beograda, Valjeva, Vranja, Leskovca, Lajkovca, Lebana, Prokuplja, Uba, Čačka, Bajine Bašte, Velike Plane, Vladičinog Hana, LJiga, Kragujevca, Sjenice, Šapca, Niša i Sremske Mitrovice.
Treći model nastave (onlajn) primenjivaće se od 27. septembra u srednjim školama na teritoriji tri lokalne samouprave– Ivanjice, Novog Pazara i Užica.
Pre donošenja odluke, za svaku lokalnu samoupravu razmatrani su opšta epidemiološka situacija, podaci iz nadzora o obolevanju od COVID-19 kod učenika i nastavnika, kao i podaci o utvrđenim klasterima obolelih, odnosno broju odeljenja koja su prešla na treći model nastave usled obolevanja učenika, stoji na sajtu Vlade Republike Srbije.
U svim ostalim osnovnim i srednjim školama u Srbiji primenjuje se prvi model organizacije obrazovno-vaspitnog rada koji podrazumeva neposrednu nastavu u školama.
Imajući u vidu specifičnost organizacije obrazovno-vaspitnog rada u školama za učenike sa smetnjama u razvoju i invaliditetom, Tim za škole doneo je odluku da se, ukoliko se u odeljenju kod dva učenika potvrdi infekcija SARS-CoV-2, predlaže prelazak na nastavu na daljinu u trajanju od 10 kalendarskih dana, uz prethodne obavezne konsultacije sa roditeljima učenika tog odeljenja.
Ukoliko su u pojedinim školama školska uprava, kao i stručni organi, uz konsultacije sa Savetom roditelja i institutima/zavodima za javno zdravlje, procenili da epidemiološka situacija dozvoljava nastavak neposrednog obrazovno-vaspitnog rada, te škole mogu, uz pojačanu primenu svih epidemioloških mera, organizovati neposredni rad kao najbolje rešenje za učenike.